12 januari 2015

Förbannad!



Sån't här gör mig bara så förbannad så jag måste bara skriva om det. I somras slutade jag på ett företag. Jag fick behålla mitt (telenor) abonnemang som fick skrivas över till ett privat istället. Det gick fint. Inga konstigheter. Fick betala ca 500 kr i månaden för samtal, sms och surf etc. 

Men... i september startade jag mitt egna företag. I oktober väljer jag att gå in i Telenors butik i Helsingborg för att föra över abonnemanget till företaget. En kille där - glad i hågen - hjälper mig och säger "inga probleeeem" osv. En sån service! Bara det att han GLÖMMER att berätta för mig att han lägger upp mitt företag på ett jävla skitabonnemang där jag utöver själva månadskostnaden på 4-500 kr i månaden även får betala alla samtal, sms och surf utöver det! Jag fick en faktura på över 1700 kr!! Sån't gör mig så in-i-h-vete förbannad!! Jävla lurendrejeri! Jag ska lämna detta satans företag så snart jag kan - räkna med det!! 

Någon annan som har erfarenheter? Rekommenderar ni något annat företag till sådana som mig? Med litet företag? Tar tacksamt emot alla tips. 

Jenny

5 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Har också dålig erfarenhet av dem, köpte en ipad med abbonemang av dem, fick en månadskostnad som vi tyckte var rimlig, vi frågade tre gånger om det skulle komma till några mer kostnader, men nej detta var den totala summan, jag frågade också om det skulle komma till någon förhöjd avgift men nej det ingick....och ja de tre första månader sen vart fakturan nästan dubbelt så dyr.....
Kram/Lena

Edie sa...

Ja, samma som ovan. Fick ett pris som aldrig skulle överstigas, men det gör det varje månad. Jag får dessutom två-tre fakturor per månad och kundtjänst har ingen koll på någonting alls. Aldrig mer Telenor!

honeypieLivingetc sa...

don’t get me started....

morrar varje månad över telenor
sedan jag skaffade företags-abonnemang,
- & vi ska inte tala om sedan jag flyttade
till london. har bara, bara, bara varit för
lat / upptagen på senaste tiden,
- så redo att skippa det ..!

oj, Du eldade på även mig här.
blir också heligt förbannad på sånt’,
speciellt i kombination med just det där
Du skriver, som man för övrigt hör från
samtliga om telenor; hur lätt, snabbt
och smajlande allting är inne i butikerna,
sedan kommer kallduschen..

att detta blev ingången till att också
skicka en stor kram, - & hopp om att Du
mår fantastiskt annars (telenor-rök ur öronen
ej inräknat), jenny, var ju inte riktigt tanken.

men detta gör vi något åt, và? :)

stor KRAM

hannah

Anonym sa...

Jag skulle rekommendera Telia. Jag har använt dem i många år till mitt lilla företag och är väldigt nöjd. De har olika nivåer av företagsabonnemang med en fast månadskostnad där allt ingår. Oklart hur det är om man vill surfa platta och sånt parallellt med mobil för jag har enbart en mobil.

Lycka till!
/Fru Direktör

Madelene Idh sa...

Det är därför det är viktigt att läsa avtalen innan man skriver på dem. Många skriver bara på avtalen utan att läsa igenom dem.

Du hade oturen att träffa en säljgalen rackare. Det skiljer väldigt mycket från säljare till säljare. De som jobbar i butiken få provision på allt de säljer, och matematiken är ganska enkel; ju dyrare abonneman, destom med provis. Vissa säljare är enbart ute efter provisen och bryr sig inte speciellt mycket om kunden, tyvärr. Men sen finns det de andra, som faktiskt vill ha nöjda kunder.

Telenor har något de kallar för fan-index. Du som kund (jag är lite osäker på om det bara gäller privat, eller om det gäller företag också) ska ha fått ett sms där du får betygsätta din upplevelse.

Där min man jobbar ringer de också upp kunderna efter några veckor för att höra hur det fungerar för kunden.

Tråkigt för dig att du spran på ett rötägg. Hoppas att de kan lösasig på något sätt och att du blir nöjd som Telenorkund. Om det är Telenorbutiken på VÄla du menar, så har de tyvärr inte så gott rykte om sig, och de fuskar ganska mycket med både det ena och det andra.

Om du har vägarna förbi Jönköping så kan jag garantera bra service och rent mjöl i påsen :)

Hälsningar från honsomärgiftmedbiträdandebutikschefenpåtelenorijönköping.