10 oktober 2014

Fredagsstädning


Halloj - tittar in en snabb sväng till er för att säga hej! Själv har jag jobbat hårt hela förmiddagen och nu går jag på nästa pass här hemma. Städningen. Ja, det är så jäkla tråkigt men det blir ÄNNU tråkigare liksom om det inte blir gjort. Jag har funderat fram och tillbaka på det här med att ha städerska men jag har lite svårt att förlika mig med att någon annan ska gå här och städa undan vårt skit... nej, det känns inte helt hundra. Jag kanske tvingas göra det framöver... det kanske jag gör... men inte nu. 


Nej, jag tar ett ordentligt tag med dammsugaren och plockar undan hjälpligt så får det vara klart med det sen. Barnen kommer hem snart och då får de hjälpa plocka upp på rummen innan jag far iväg på sonens hockeyträning. Solen skiner här nere i Skåne så jag borde ge mig ut på en löprunda men jag håller lite på mig. Ska springa Helsingborgs terränglopp på söndag, 8 km. Behöver all krafter till det. 


Och helgen kommer bestå av fotbollsmatcher för dottern och lite kalas för sonen som fyllt år. 

Hur många är ni förresten som liksom jag städar idag? Jag skrattar lite för mig själv när jag tänker på om någon med "ticks" för ordning och reda skulle komma in i mitt hem och se allt stök. Och min fina vägg med barnens teckningar - de har själv satt upp dem och jag har inte hjärta att ta ned dem! De får vara kvar helt enkelt. Och inte motsvarar de någon särskild inredningstrend heller - det skiter jag i.

Trevlig hel till er alla! Njut av den härliga hösten! Vi ses. 


Inga kommentarer: