22 oktober 2013

Att tänka på



Jag sitter här och tänker jag ska knåpa ihop ett inlägg. Det är lite svårt för inspirationen förmörkas av alla vardagliga sysslor. Läxor till höger och vänster, matsäckar som ska packas, gympasäckar förberedas och idrottsutövanden som ska skjutsas till. Vad lycklig jag är som har det ändå. Trots allt. Mitt fina liv med stress och stök. Jag har fått ett besked som att min lilla kusin Nadja har fått cancer i lymfkörtlarna. Herregud vad mina problem ter sig triviala då!

Läs om Nadjas resa HÄR och skicka gärna lite peppande kommentarer till henne. Det finns också en insamling till Cancerfonden i hennes namn - där kan ni skänka 50 kr lätt som en plätt:

SMS:a BESEGRA 7577 till72988 för att skänka 50 kr till insamlingen. Om du skriver in ditt namn efter insamlingens idnummer kommer det att synas på gåvan. Annars blir din gåva presenterad som anonym.
Exempel: BESEGRA 7577 Johan Ek
 

Det tänker jag göra i alla fall. Och jag tänker njuta av mitt liv där jag aldrig hinner fota och nästan aldrig hinner blogga. Men jag är frisk. Och mina barn är friska. Och min man är frisk. Min hund är ganska frisk...

1 kommentar:

Annas skattkammare sa...

Ja fy för denna fruktansvärda sjukdom!! Min mormor har precis fått beskedet hjärntumör, och visst känns de vardagliga problemen väldigt små i jämförelse. Håller tummarna för din kusin! Ska kika in på hennes sida. Styrkekramar /Anna